Mergi la conţinutul principal

Eficiența și calitatea furnizării energiei electrice – priorități cheie ale Premier Energy Distribution

Postat de RE000033 la Mar, 01/24/2023 - 11:59

Angajamentul Premier Energy Distribution este de a asigura calitate și eficiență prin investițiile realizate în renovarea și modernizarea rețelelor electrice. An de an compania desfășoară proiecte de renovare conform planului investițional aprobat de ANRE pentru îmbunătățirea eficienței și pentru creșterea calității serviciilor. Dincolo de beneficiile evidente pentru utilizatorii de sistem și de efectul pozitiv asupra rezultatelor operaționale ale companiei, acest efort se reflectă și în contribuția directă la dezvoltarea economiei moldovenești.

 

În plan operativ în pofida multiplelor provocări ale anului 2022, întreprinderea Premier Energy Distribution a reușit să îndeplinească toți indicatorii de performanță. Pe parcursul anului 2022 au fost date în exploatare lucrări investiționale de circa 245,7 milioane de lei în modernizarea și dezvoltarea, extinderea și întreținerea rețelelor electrice de tensiune înaltă, medie și joasă, în îmbunătățirea și modernizarea infrastructurii informatice, a sistemelor de management și continuitatea activității, urmărind îmbunătățirea continuă a calității serviciilor prestate.

 

Investiții realizate 2000 – 2022 (mln. euro)

  • Datorită lucrărilor investiționale desfășurate, a eficientizării inspectărilor instalațiilor electrice în teren și prioritizării eforturilor și lucrului pe liniile aeriene de tensiune medie și joasă în anul 2022 indicatorul SAIDI a constituit 1,35 ore față de 1,68 ore în anul precedent, acest lucru având un impact direct asupra calității furnizării energiei electrice. Indicele SAIDI reprezintă durata medie a întreruperii în rețeaua electrică a operatorului de distribuție şi indică operativitatea repunerii furnizării energiei electrice de către operatorul sistemului de distribuție.

 

Indicatorul SAIDI 2007-2022 (ore)

 

  • La capitolul pierderilor de energie, s-a reușit reducerea acestui indicator la nivelul de 7,2% față de 7,49% în anul 2021.

 

Pierderi de energie 2000-2022 (%)

 

 

Precizăm că anual întreprinderea stabilește și actualizează un Plan TOP al lucrărilor de renovare și întreținere în fiderele de tensiune medie și joasă în baza gradului de uzură a rețelelor, a impactului asupra utilizatorilor de sistem, precum și necesitatea de retehnologizare și sporire a siguranței instalațiilor electrice. Reconfigurarea structurilor rețelelor de distribuție, montarea separatoarelor cu siguranțe fuzibile, a echipamentelor moderne precum ar fi recloserele, care permit operarea de la distanță și minimizarea impactului unor eventuale întreruperi în rețea prin localizarea mai rapidă a defecțiunii și respectiv reducerea numărului consumatorilor afectați de aceasta. În același timp, un factor important îl constituie remodelarea arhitecturii rețelelor electrice pentru asigurarea unei alimentări fiabile cu energie electrică a instalațiilor de la care sunt conectați consumatorii finali.  

 

Premier Energy se implică activ în multiple activităţi sociale, de promovare a securității electrice, a protecţiei mediului înconjurător, de susținere a învățământului dual, a culturi, precum şi a patrimoniului naţional. Pe parcursul anului 2022 echipa operatorului de distribuție a reușit să instruiască circa 1800 de copii în cadrul orelor de securitate electrică desfășurate în instituțiile școlare și taberele de vară. La fel, în cadrul proiectului Ludobus. realizat în colaborare cu Misiunea Socială Diaconia. au fost instruiți circa 550 de copii din 10 localități rurale. Totodată  în transportul public din municipiul Chișinău au fost difuzate diverse spoturi informative cu reguli de securitate electrică în cadrul parteneriatului întreprinderii cu Primăria mun. Chișinău și UNICEF Moldova. 

 

Și în anul 2023 operatorul de distribuție își va concentra eforturile pe implementarea proiectelor de investiții și eficiență aprobate de ANRE pentru îmbunătățirea calității serviciului de sistem, va continua să ofere servicii auxiliare calitative utilizatorilor de sistem şi terților prin menținerea unei relații transparente, bazate pe dialog și încredere și să-și îndeplinească angajamentele sale de responsabilitate social corporativă față de grupurile sale de interes:  utilizatori de sistem, angajați, acționari și societate în general. 

 

Departamentul Relații Externe și Comunicare
ÎCS „Premier Energy Distribution” SA
 

 

Acest site folosește cookie-uri. Prin utilizarea site-ului vă exprimați acordul pentru folosirea informațiilor stocate Click aici pentru detalii

ok